PORADNIK MANAGERA SALONU/KLINIKI URODY
Jak zwiększyć motywację pracowników do polecania droższych zabiegów i kosmetyków
„Marta, ja mogę sprzedać wszystko, a moje dziewczyny mają problem, by polecić nawet dodatkową maskę do zabiegu”. To niestety częsty scenariusz w wielu salonach beauty.
Dodać do tego można jeszcze:
- zdziwienie właścicielki salonu, że pracownicy nie chcą polecać kosmetyków, mimo tego, że mają od tego dobrą prowizję
- jej zaskoczenie, że specjaliści pracujący w salonie są świetni w wykonywaniu zabiegów i mają szeroką wiedzę, ale nie mówią o nich klientkom
- jej frustracja, że wielokrotnie mówiła o tym jak sprzedaż przekłada się na zwiększenie zarobków, ale to nie motywuje do sprzedaży
Czy da się coś z tym zrobić?
Tak, ale oczywiście byłoby łatwiej, gdyby pracownicy od początku zatrudnienia wiedzieli, czego od nich oczekujesz.
Zawsze jednak możesz wprowadzić mój system złożony z trzech elementów, który w ciągu 7 dni z osób unikających polecania klientom dodatkowych zabiegów robi osoby, które mają radość z mówienia o Twojej szerokiej ofercie.