PORADNIK SPECJALISTY SALONU/KLINIKI URODY
Jak zacząć mówić o kosmetykach, by klientka chciała słuchać
Mogę się założyć, że gdy klientka zapyta Cię „jakie dla mnie kosmetyki poleca pani”, to z wielką ochotę zaczniesz jej opowiadać o swojej ofercie pielęgnacji domowej.
Problem jednak jest w tym, że gdy będziesz czekać na pytanie klientki, to twoja sprzedaż kosmetyków nie będzie imponująca. Z jednej strony stracisz szansę na zwiększenie swojego dochodu, ale co gorsze będziesz musiała żyć z tym, że klientka kupi kosmetyki w drogerii (zapewne takie z reklamy TV).
Jeżeli wiesz, że jak masz pole do działania, to jesteś w stanie przekonać klientkę do właściwych kremów a nawet całej linii profesjonalnych kosmetyków, to trzeba tylko zadbać o ten początek.
I nie chodzi o to, by efektownie wejść do gabinetu z kosmetykami, ale sprawić, by klientka chciała Ciebie słuchać.
A do tego potrzebne jest konkretne pytanie, by klientka musiała na nie zareagować a przez to skupić uwagę na Tobie (a nie myśleniu co zrobi tuż po wyjściu z Twojego salonu).