PORADNIK SPECJALISTY SALONU/KLINIKI URODY
Jak sprzedać droższy zabieg
Zawsze masz wybór. Gdy klientka przychodzi na umówiony zabieg to możesz:
A) wykonać ten zabieg najlepiej jak potrafisz i później zaciskać kciuki w nadziei, że klientce się u Ciebie spodoba i wróci na kolejną wizytę
lub
B) postarać się pomóc tej klientce, czyli zrobić wszystko by dzisiejsza wizyta była jak najefektywniejsza. Co wiąże się z tym, że możesz poinformować ją o możliwości rozszerzenia zamówionego zabiegu (np. o peeling kwasowy) lub zamiany jego na droższy, a przez to bardziej intensywny.
Wybór zależy od Ciebie.
Oszacuj co dla Ciebie będzie bardziej zyskowne w długim terminie, bo przecież za prowizję od dodatkowego 200 PLN nie pojedziesz na Karaiby.
Zastanów się, w którym przypadku wypadasz jako profesjonalista, który wzbudza większe zaufanie.
Czy wtedy, gdy poprawnie wykonujesz usługę, czy gdy uczciwie mówisz klientce o możliwych efektach po wykonaniu danego zabiegu.
Ok, mamy już nasze „dlaczego”. Polecanie bogatszych i bardziej zaawansowanych zabiegów ma służyć przede wszystkim klientce.
Wszystko po to, by ona, zadowolona z efektów zabiegowych wracała i polecała Cię znajomym.
A może boisz się tego, że ona nie będzie zadowolona z efektów tego droższego zabiegu?