Zatrudnić nowego pracownika czy podnieść ceny?

PORADNIK MANAGERA SALONU/KLINIKI URODY

Zatrudnić nowego pracownika czy podnieść ceny?

Prowadzisz salon beauty i masz wiele klientek na "proste" usługi typu manicure/stylizacja rzęs? Twój kalendarz pęka w szwach i chętnie zatrudniłabyś nową osobę? 

Niestety zawód "stylistka paznokci" to obecnie bardzo deficytowy pracownik. Wiele właścicielek ciągle poszukuje nowych pracowników i wciąż narzeka na wymagania nowego pokolenia. 

A może rozważyć podwyżkę cen zabiegów zamiast poszukiwać kolejnego pracownika?

Jeżeli klienci i tak przychodzą, to wyższa cena odstraszy tylko cześć z nich. 

Zatrudnienie kolejnej osoby to nie tylko dodatkowy przychód, ale także kolejna paria problemów do codziennego rozwiązywania. 

W pewnych momentach trzeba zatrudnić lub wymieć swój zespół, ale czy zawsze?

Sprawdź przy jakiej cenie zabiegu da się osiągnąć ten sam zysk, tak jak przy zatrudnieniu kolejnego pracownika.

Założenia:

  • koszty stałe (wszystko bez wynagrodzeń pracowników) np. 8000 PLN miesięcznie
  • cena zabiegu, np. 150 PLN
  • koszty zmienne: materiałowe + prowizja pracownika np. 30% od ceny, tu: 30% od 150 PLN to 45 PLN
  • koszty pracodawcy związane z zatrudnianiem na umowę o pracę, np. gdy pracownik dostaje 2800 PLN netto podstawy, to pracodawca płaci 4340 PLN
  • Liczba zabiegów w miesiącu na 1 pracownika, np. 7 klientów dziennie i 20 dni pracy w miesiącu daje 140 wizyt

Jaka ma być nowa cena zabiegu, by Twój zysk był taki sam jaki byś osiągnęła przy zwiększeniu zatrudnienia?

Możesz wpisać swoje dane do kalkulatora:

Co oznacza NOWA CENA ZABIEGU?

Gdy zwiększysz cenę zabiegu do tej kwoty, to Twój zysk zwiększy się do takiej kwoty, jaką osiągnęłabyś przy zwiększeniu zatrudnienia. 

Na pewno część klientów nie będzie chciało usługi w podwyższonej cenie, ale jeżeli jesteś pewna wysokiej jakości wykonania, to odpadną tylko te osoby, którym zależało na cenie. 

 

Domyślam się, że masz od razu dodatkowe pytania:

O ile mogę podwyższyć ceny na zabiegi kosmetyczne/aparaturowe?

Tu musi być zupełnie inna strategia niż na manicure czy stylizację rzęs.

Czy opłaca się czasem zmniejszyć ceny, by zainteresować klienta?

Kiedy klienci narzekają na ceny, warto to rozważyć, ale bardzo rozsądnie i strategicznie. Ceny obniża się dosyć łatwo, ale później trudno jest przekonać klientów do zakupu tego samego w wyższej cenie.

Jak i kiedy poinformować klientów o podwyżce, by nie obrazić klientek?

Tu mamy dwie drogi: informowanie o podwyżce zabiegów typu mani i o zwiększeniu cen zabiegów na twarz i ciało. W drugim przypadku można nawet zwiększyć sprzedaż z okazji podwyżki.

O tym dowiesz się na najintensywniejszym kursie dla managerów i właścicieli salonów/klinik urody, czyli na AKADEMII MANAGERA BEAUTY

bussiness

AKADEMIA MANAGERA BEAUTY

finanse, zarządzanie, marketing i procedury sprzedaży w salonie i klinice urody

Trzydniowy intensywny kurs dla właścicieli i managerów 

czytaj także: