3 pytania, które musisz zadać swojemu klientowi w salonie urody i spa

Bynajmniej nie są to pytania :

  • Jakiego rodzaju zabiegu Pani potrzebuje?
  • Czy wybrała Pani coś z naszej oferty?
  • Czy mogę Pani coś zaproponować?

 

Ważne pytania to takie, których odpowiedzi możesz wykorzystać jako swój argument sprzedażowy, możliwość do zaproponowania kolejnych zabiegów i kosmetyków do pielęgnacji domowej.

A wszystko po to, by uświadomić klientowi, jak bardzo potrzebuje twojej opieki. Przecież jakkolwiek bardzo byś się starał, to 2-godzinna wizyta u ciebie nie wystarczy na cały miesiąc. O twoich umiejętnościach profesjonalnych świadczy to, jak klient dba sam o siebie w zaciszu domowym.
Jeżeli jest pod opieką dobrego specjalisty, to wygląda dobrze każdego dnia, a nie tylko po wyjściu z twojego salonu czy spa.

Jeżeli mówisz klientowi otwarcie, jak powinien dbać o codzienną pielęgnację, to niestety ustawia on twoje wskazówki w rzędzie z innymi dobrymi radami: dobrze się odżywiaj, uprawiaj sport, wysypiaj się, skończ z używkami. Telewizja, lekarze i każdy „wujek dobra rada” dodaje coś od siebie i mówi, jak powinno się żyć prawidłowo. Każdy już ma tego dość i dlatego, by twój klient poważnie potraktował twoje zalecenia, potrzebujesz uświadomić go, zadając mu odpowiednie pytania.

Trzy magiczne pytania to:

  • Czy używała już pani kosmetyków profesjonalnych?
  • Kto pani dobierał te kosmetyki?
  • Kiedy to było?

Jeżeli chcesz się nauczyć, jak je prawidłowo stosować i jak reagować w zależności od odpowiedzi klienta, by on sam doszedł do wniosku, że wręcz musi robić tak, jak ty mu zalecasz, to zapraszam na moje szkolenia.

Foto: Designed by Creativeart / Freepik