Promocja okolicznościowa jak np. Dzień Kobiet w salonie beauty powinna być przemyślana znacznie wcześniej, by zdążyć wszystko przygotować na 8.03. Czasem jednak potrzeba zorganizować coś na szybko. Oto sposób, który pomoże Ci zwrócić uwagę klientek na Twoje zabiegi, szczególnie, gdy do danego święta nie zostało wiele czasu. I co ważne, będzie trochę inne niż prezentowe pakiety zabiegowe (które także możesz mieć w ofercie). Ale.. najpierw musisz zrozumieć, po co robisz taką promocję.

Jeżeli szukasz cudownego sposobu, który przyciągnie do Ciebie klientów za darmo i szybko tylko dlatego, że jest Dzień Kobiet to nic takiego tu nie znajdziesz.

Ze zdobywaniem klientów jest jak z praca nad kondycją fizyczną. To, że na jakiejś uroczystości świetnie wyglądasz w sukience znaczy, że codziennie dbasz o siebie i ćwiczysz. Nie da się tego osiągnąć na dzień przed dużym wydarzeniem.

Tak samo jest z działalnością w internecie a w szczególności w social mediach. Jeżeli masz już rozkręcony fanpage lub profil na Instagramie, to po wprowadzeniu czego nowego, zaskakującego, będziesz mieć duży odzew.

Natomiast, gdy do tej pory nie poświęcałaś na to wiele czasu (ani pieniędzy na reklamę), to proponowana przez mnie promocja może być dużym krokiem w kierunku budowania relacji z Twoimi klientami.

Zaczynamy.

Założeniem promocji są prezenty. Chodzi o to, by przy okazji pretekstu (Dnia Kobiet) ściągnąć uwagę Twoich klientów.

Dlatego w kilka dni przed świętem możesz ogłosić: „Rozdajemy prezenty, przyjdź do nas i wylosuj swój gratis”.

Oczywiście to wymaga zrobienia przynajmniej jednego posta na FB/IG i promowania, go.

Dlaczego to ma przyciągnąć klientów?

Bo jest zaskakujące! Nie jest to częste, że jakiś salon rozdaje coś za darmo ot tak, bez wymagania zakupu (co też jest ciekawą promocją, ale do zastosowania przy innej okazji).

Oczywiście możesz to „podkręcić” prosząc o komentarz pod postem na Facebooku przed przyjściem do salonu. Dzięki temu jest szansa, że dany wpis będzie miał większe darmowe zasięgi. A jeżeli już umiesz ustawiać boty, to będziesz wiedzieć, co z tym zrobić dodatkowo 😉

Ale jak to? Co masz rozdawać?

Przygotuj naczynie lub wazon, gdzie wrzucisz kupony z napisanymi prezentami. Niech to będą drobne zabiegi (henna brwi) lub dodatki do zabiegów (np. parafina do manicure), a także kupony do wykorzystania na zabiegi.

Co do kuponów, to koniecznie określ kwotę np. 50 PLN na zabieg (dowolny lub wybrany) od danej kwoty np. 200 PLN. Jeżeli zabieg jest wykonywany w serii, to możesz zachęcić klientki nawet wyższym rabatem.

Czy klientki się na to „nabiorą” i przyjdą na te zabiegi? Niestety nie ma tak łatwo, że to spowodowuje napływ klientek, kiedy wcześniejsze akcje promocyjne nikogo nie interesowały.

Takie losowanie może być jednym z elementów przyciągających do ciebie, co może się w przyszłości objawić tym, że gdy tylko klientka pomyśli o zabiegu np. na twarz to przypomni, że była właśnie u ciebie.  

 

Jest jednak jeden ważny element, którego nie możesz przegapić. Gdy klientka wylosuje swój prezent, to koniecznie poproś ją o podpisanie zgodny na przetwarzanie jej danych osobowych dla celów marketingowych. Chodzi o to, byś mogła wysłać jej przypomnienie o zbliżającym się terminie ważności tych prezentów, a także o innych promocjach.

I pamiętaj, że nie jest opcja wyboru dla klientki. To jest warunek odebrania prezentu.

 

I na koniec najważniejsze: gdy klientka wylosuje swój prezent powiadom ją, że kupon jest ważny do 31.03.

Zapytaj: „czy sprawdzić dla Pani pierwszy wolny termin na ten zabieg?”. Chodzi o to, by klientka zapisała się na wizytę od razu po otrzymaniu bonusu.

PODSUMOWUJĄC

Krok 1: Zrób post zachęcający do komentowania i przyjścia do salonu po wylosowanie prezentu. Oczywiście zainwestuj w promowanie go. Losowanie powinno się kończyć 8.03. Koniecznie wyślij smsy do swojej bazy klientek, by je powiadomić o akcji promocyjnej.

 

Krok 2: Postaw w salonie kosz/dzban z losami i zachęcaj do sięgania po swoje prezenty z okazji Dnia Kobiet. A od każdej obdarowanej osoby weź pisemną zgodę na przetwarzanie danych (nr telefonu, email) dla celów marketingowych. Pamiętaj, by zachęcić do rezerwacji wizyty.

 

Krok3: Przypomnij, gdy klientka nie wykorzystała swojego prezentu. Wyślij smsa z przypomnieniem około 20 marca.

Co to da?

Gdy klienta pojawi się w gabinecie by wykorzystać swój kupon, to będziesz miała szansę porozmawiać z nią o dopasowanych dla niej zabiegach i pielęgnacji domowej.

Natomiast, gdy uzna ona, że nie jest zainteresowana takim „prezentem” to przynajmniej dowie się, że twój salon istnieje i jakie ma zabiegi. A w marketingu o to właśnie chodzi, o szukanie okazji do budowania relacji.

Pobierz ten artykuł i inne ebooki dla managera salonu beauty