Relacja na FB/IG to wpis, który pokazuje się klientom tylko przez 24h od udostępnienia. Przez to nadaje się najbardziej do relacjonowania bieżących wydarzeń. Relacje czy posty? Obie formy są potrzebne. Warto także stosować relacje, by angażować klientów np. ankietą, quizem czy wideo pokazującym nowości w salonie. Relacje mają to do siebie, że znikają po 24h i dlatego „wybacza” im się niedoskonałości. Są one właśnie po to, by łapać chwile i wciągać klientów do twojego świata pokazując salon beauty „od kuchni”. Relacje można dodawać na 3 sposoby:

1. RELACJA NA INSTAGRAMIE

Publikując relację na Instagramie możesz także zaznaczyć udostępnianie jej także na FB. (zobacz niżej). To oznacza, że ta sama relacja pojawi się na IG i w relacji na twoim fanpage’u. Przykład: Robisz wpis na FB „3 mity o oczyszczaniu cery” a na IG relację, np. (zobacz obok).

 

To jest ważne kiedy masz klientów w obu kanałach i musisz o nich dbać nie wkładając w to więcej pracy. 

Jak zrobić relację na Instagramie krok po kroku:

 

1. Przejdź do swojego konta na IG.

2. Kliknij na swoje zdjęcie lub + na górze i dalej „Relacja”

3. Zrób zdjęcie (jedno naciśnięcie) lub nagraj wideo (przytrzymaj przycisk)

4. Dodaj napis/gif np. strzałki (wpisz „arrow”)/ ankietę/quiz/odliczanie lub inne

5. Kliknij na dole „udostępnij w relacji” (lub dalej, gdy to jest wideo)

Jak ustawić. by relacja opublikowała się jednocześnie na FB.

Po opublikowaniu relacji na IG po prawej pojawia się przycisk więcej.

Następnie kliknij:

ALE:

Na relacjach możesz umieścić link przenoszący klientów np. do twojej www dopiero wtedy, gdy masz 10 000 obserwujących na IG. Do tego czasu możesz umieścić link (np. do twojej promocji) w BIO i w relacji zachęcać do kliknięcia zdjęcia profilowego, by przejść do opisu konta (czyli BIO).

2. RELACJA NA FACBOOKU PRZEZ TELEFON

Po otwarciu aplikacji FB przejdź do swojego fanpage’a kliknij + przy zdjęciu.

Jak się przekonasz jest wiele funkcji odzwierciedlających IG i jeden dodatkowy z linkiem. Okazuje się, że możesz dodać przyciski typu „kup teraz”, ale gdy zostały one ustawione wcześniej na fanpage’u. Nie możesz dodać spontanicznie innych linków.

 

To wszystko sprawia, że robienie relacji na FB przez telefon nie ma atutów. Lepiej jest otworzyć założyć konto na IG i tam umieszczać relacje, które będą opublikowane też na FB. Przez to będziesz mieć więcej możliwości (większą łatwość wykonania) i jednocześnie rozwijać swój profil także na IG.

Nawet opcja udostępnia własnych postów FB na relacji FB nie jest logiczna i wygodna. Okazuje się, że możesz udostępnić jedynie posty, które

pojawiają się w aktualnościach na FB. Wtedy przy po naciśnięciu przycisku „udostępnij” pojawia się możliwość dodania do relacji na fanpage’u.

 

Nie masz niestety wpływu na to, kiedy twój post pojawi się w twoich aktualnościach.

Niestety, gdy próbujesz udostępnić post wprost ze swojego fanpage’a, to pojawia się możliwość udostępnienia go jedynie w prywatnej relacji.

3. RELACJA NA FACBOOKU PRZEZ KOMPUTER

Dopiero w ten sposób możesz utworzyć relację i dodać przycisk kierujący np. do twojej www. Do tego potrzebujesz przejść od Creatora Studio.

Creator studio to wbudowana aplikacja FB, która pozwala m.in. na planowanie publikacji postów.

Zacznij na swoim fanpage od tworzenia nowego posta i kliknij w aktywny napis Creator Studio.

 

Następnie po prawej UTWÓRZ POST i dalej „DODAJ RELACJĘ”

Kolejno załaduj obrazek (przygotowany wcześniej np. w canva.com o wymiarach jak dla relacji na Instagramie).

Odradzam dodawania tekstu w tym programie, gdyż nie ma nawet funkcji zmniejszania jego wielkości. Dlatego przygotuj gotową grafikę w programie graficznym.

 

Dodaj przycisk z dowolnym linkiem.

Kliknij: Udostępnij w relacji.

CO WIĘC ROBIĆ?

Warto codziennie robić relacje na Instagramie by docierać do klientów, którzy są tylko tam oraz nie dać o sobie zapomnieć klientom z Facebooka.

Wszystko dlatego, że możesz ustawić publikację relacji na obu kontach.

 

A poza tym umieszczaj oddzielne relacje na FB, by zachęcić

klientów np. do rezerwacji wizyty lub do przeczytania ważnej informacji na twojej www. Taką relację rób min 2 razy w tygodniu.

Pobierz ten artykuł i inne ebooki dla managera salonu beauty