[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_opacity=”0.5″ border_style=”solid”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”2_3″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_imageframe image_id=”12090″ style_type=”none” hover_type=”none” align=”none” lightbox=”no” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″]https://martafilon.pl/wp-content/uploads/2014/01/EFEKT.png[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”2_3″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_title hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” size=”3″ content_align=”left” style_type=”underline dotted”]
Nowy Rok to dobry moment postanowień. To, czy ponownie powiesz sobie „bardzo się starałem, ale wyszło jak zwykle” zależy tylko od ciebie. A może już czas konkretnie podejść do swojego biznesu i wykorzystać zmianę kalendarza na mocne postanowienia i planowanie?
[/fusion_title][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”3_4″ spacing=” ” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”0px 50 0px 50″ margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” top_margin=”20″ bottom_margin=”20″ alignment=”center” /][fusion_text]
Zachęcam cię do odrzucenia ogólników takich jak: „w tym roku postaram się bardziej” lub „muszę w końcu coś zrobić” na rzecz opracowanie konkretnych działań, dzięki którym zobaczysz wymarzony rezultat. Moja propozycja dla ciebie to EFEKT:
E – jak elementarne zasady.
Skup się na tym, czego tak naprawdę potrzebują twoi klienci – po co do ciebie przychodzą i dlaczego wracają. Często poszukujesz nowych pomysłów za daleko. Myślisz, że wprowadzenie nowej marki kosmetyków zwiększy atrakcyjność twojego salonu i spa. Sprowadza się to do tego, że wydaje ci się, że już wszystkiego próbowałeś i rozkładając ręce mówisz: „nic ni działa”. Czas zaplanować działania, które będą podkreślać to, czego potrzebują od ciebie twoi klienci: miłej, przyjaznej atmosfery, zrozumienia, dyskrecji, interesowania się ich problemami, profesjonalnej usługi i obsługi. Znasz przecież to powiedzenie, że najlepsze rozwiązania leżą najbliżej.
F – jak fascynowanie klienta.
Twój klient potrzebuje nie tylko wystarczająco dobrej obsługi. On chce wiedzieć, że trafił do najlepszego specjalisty. Zaczaruj klientów swoją pasją, wiedzą, nowinkami z rynku badań kosmetologicznych, medycyny naturalnej. Pozwól, by tobie zaufali, a nie tylko powierzyli swoje dłonie, twarz czy ciało na czas zabiegu.
E – jak ekonomia działań.
Jeżeli postanowisz zwiększyć swój zysk, to może przyjrzysz się kosztom? Sprawdź, ile kosztuje przyciągnięcie nowych klientów w porównaniu do osiągniętego przychodu. A może czas skupić się na klientach, którzy skorzystali z twojej oferty, a nie było ich u ciebie już od około trzech miesięcy. Myślisz, że przestali dbać o siebie? To mało prawdopodobne. Jeżeli nie byli zadowoleni z twoich usług, to może warto się o tym dowiedzieć i wprowadzić konieczne zmiany?
Kiedy nie jesteś w stanie przyjąć większej ilości klientów, to może należy zwiększyć efektywność każdej wizyty? Zapisz, z jakich dodatkowych zabiegów klient może skorzystać podczas zamówionego zabiegu i jakie kosmetyki powinien kupić, by kontynuować pielęgnację domową. Dzięki temu małym wysiłkiem jesteś w stanie zwiększyć swój przychód. Oblicz to dokładnie.
K – jak kontrola wyników.
Wreszcie postanów, że będziesz wyciągać wnioski z podjętych działań lub z zaniechania starań o nowych klientów czy większy przychód. Jeżeli jeden miesiąc okazał się niesatysfakcjonujący, to sprawdź, co robiłeś, a co mogłeś zrobić lepiej. Popraw to w następnym miesiącu. Z każdej sytuacji staraj się wyciągać wnioski. Uczenie się na błędach kosztuje, więc skup się na tym, by więcej ich nie popełniać. Bez sprawdzania wyników finansowych i podsumowywania twojego wkładu, nie pójdziesz do przodu.
T – jak testowanie nowych rozwiązań.
Wprawdzie chciałbyś coś zmienić, ale zawsze ograniczało cię: „to nie u mnie”, „to nie dla moich klientów”, „to nie możliwe przy moim zespole”, „to nie wypada”. Jeżeli będziesz robić wciąż to samo i tak samo, to nie oczekuj, że coś się samo zmieni. Co więcej, jeżeli nie będziesz ciągle poszukiwać sposobów na zaskakiwanie klienta tak, by się wyróżnić od konkurencji, to z dużym prawdopodobieństwem możesz stracić nawet lojalnych do tej pory klientów. Szukaj inspiracji w publikacjach, książkach, szkoleniach. Obserwuj konkurencję i inne branże. Postaraj się tym razem być pierwszym, a nie czekać, aż wszyscy coś wprowadzą i dopiero pojmiesz, że i ty musisz to zrobić.
Efektywnego Nowego Roku!
[/fusion_text][fusion_text]
Foto: Designed by Creativeart / Freepik
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]