Czy wierzysz w to, że klient rzeczywiście się zastanawia?

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_opacity=”0.5″ border_style=”solid”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”2_3″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_imageframe image_id=”12075″ style_type=”none” hover_type=”none” align=”none” lightbox=”no” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″]https://martafilon.pl/wp-content/uploads/2014/03/NIE-WIERZ.png[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”2_3″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_title hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” size=”3″ content_align=”left” style_type=”underline dotted”]

Taka sytuacja. Klientki nie było u Ciebie już od trzech miesięcy. Zastanawiasz się dlaczego. Wydaje Ci się, że obsłużyłeś ją prawidłowo. Nawet powiedziałeś, że warto byłoby powtórzyć zabieg dla utrzymania efektów. Jednak ona nie wróciła.

[/fusion_title][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”3_4″ spacing=” ” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”0px 50 0px 50″ margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” top_margin=”20″ bottom_margin=”20″ alignment=”center” /][fusion_text]

Jak myślisz, dlaczego? Która z opcji jest najbardziej prawdopodobna?

Odpowiedź A: Klientka nie potrzebuje już profesjonalnych zabiegów kosmetycznych i nie dba o swoją cerę.

Odpowiedź B: Klientka postanowiła zaopatrzyć się w drogeryjną maskę do twarzy i peeling i sama jest w stanie sobie pomóc.

Odpowiedź C: Klientka stała się lojalnym klientem konkurencji?

Jeżeli już zauważyłeś, że klientka była u Ciebie tylko raz i właśnie zastanawiasz co się mogło stać, to jesteś w tej bardziej świadomej mniejszości. Większość managerów niestety dopiero po rocznych wynikach salonu orientuje się, że coś jest nie tak. Nawet jak już dochodzą do tego punktu, to bardzo rzadko zadają sobie trud na wyciągnięcie wniosków dlaczego klienci nie wracają. Przeważnie koncentrują się na nowym wyzwaniu – „jak ściągnąć nowych klientów?”. Można by powiedzieć: „Jeżeli nie potrafisz utrzymać tych dotychczasowych to, po co Ci nowi klienci, którym przeważnie musisz obniżyć cenę, by przekonać ich do siebie?”.

Jeffrey Gitomer (amerykański trener biznesu, autor m.in. „Biblii handlowca”), mówi o „postrzegalnej wartości i dostrzeganej różnicy” – co jest wyznacznikiem tego, że klienci do Ciebie wracają. Jeżeli nie pokażesz klientowi, co zyskuje korzystając właśnie z Twoich usług, jakich konkretnie Ty dostarczasz mu wartości i jeżeli klient nie jest w stanie powiedzieć i wskazać czym wyróżniasz się spośród innych salonów i spa, to musisz przyjąć gorzką prawdę – klient przyjdzie do Ciebie tylko wtedy, gdy zaproponujesz lepszą cenę niż inni. Twoje usługi stają się „produktem”, który można nabyć zarówno u Ciebie, jak i wszędzie indziej. Klient nie widzi podstaw do tego by korzystać z Twoich usług, jeżeli to samo ma u konkurencji w promocji.

Zamiast obniżać ceny w błagalnym geście o skorzystanie z Twoich zabiegów, sprawdź swój „algorytm” obsługi klienta.

[/fusion_text][fusion_text]

Foto: Designed by Creativeart / Freepik

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]