5 kroków efektywnej rekrutacji pracownika

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_opacity=”0.5″ border_style=”solid”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”2_3″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_imageframe image_id=”12109″ style_type=”none” hover_type=”none” align=”none” lightbox=”no” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″]https://martafilon.pl/wp-content/uploads/2013/05/REKRUTACJA.png[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”2_3″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_title hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” size=”3″ content_align=”left” style_type=”underline dotted”]

W całym procesie rekrutacji chodzi o to, by przyjąć do swojego zespołu osobę, która pasuje do ciebie i twojego stylu zarządzania, a jej postawa i zachowanie są spójne z wizją całego biznesu.

 

[/fusion_title][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”3_4″ spacing=” ” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”0px 50 0px 50″ margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” top_margin=”20″ bottom_margin=”20″ alignment=”center” /][fusion_text]

5 kroków rekrutacji

 

Czy kandydat jest entuzjastyczny, dynamiczny? A może raczej brzmi jak osoba znudzona życiem? Czy twój klient zainteresuje się taką osobą? Czy kupi coś od niej? Warto już teraz odpowiedzieć sobie na te pytania.

 

 

Oto 5 kroków, które pomogą Ci sprawnie przeprowadzić proces rekrutacji.

Krok1: Analiza CV i listu motywacyjnego

Dzięki CV ocenisz, jak często dany kandydat zmienia miejsce pracy. Jeżeli nigdzie nie pracował dłużej niż 3 miesiące, prawdopodobnie u ciebie także nie zostanie na dłużej. W liście motywacyjnym zwróć uwagę na to, czy aplikacja jest umotywowane chęcią rozwoju w danej branży, czy poszukiwanie nowego pracodawcy jest spójne z wizją rozwoju kariery nowego pracownika.

Krok 2: Pierwsza rozmowa telefoniczna

Zadzwoń, by umówić się na spotkanie kwalifikacyjne albo na pierwszą rozmowę telefoniczną. Zaplanuj 5-7 minut na zadanie kilku pytań o poprzednią pracę i motywację do jej zmiany. Same odpowiedzi nie mają takiego znaczenia, jak sposób w jaki osoba się wypowiada. Czy wydaje ci się interesująca? Czy jest entuzjastyczna, dynamiczna? A może raczej brzmi jak osoba znudzona życiem? Czy twój klient zainteresuje się taką osobą? Czy kupi coś od niej? Warto już teraz odpowiedzieć sobie na te pytania.

Krok 3: Rozmowa kwalifikacyjna

Zanim zaprosisz kandydata na rozmowę, pomyśl jakie pytania możesz mu zadać, co możesz wyczytać z jego reakcji i jakich odpowiedzi oczekujesz. Zwracaj uwagę na wygląd i mowę ciała pracownika. Pamiętaj, że potrzebujesz osób reprezentatywnych do pracy z twoimi klientami. Muszą wzbudzać w nich zaufanie i być na tyle otwarte i atrakcyjne, by łatwo nawiązywać kontakt.

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzaj:

  • Pozytywne nastawienie

    – o ile dana osoba może zdobyć nową wiedzę i umiejętności, to nastawienia do życia i pracy nie da się wyuczyć. Nie jesteś w stanie nikogo zmienić ani ciągle kontrolować. Zatrudniaj więc pozytywne osoby, które będą przyciągały klientów. Sprawdź, jak wypowiada się na temat poprzedniego pracodawcy. Jeżeli narzeka, to będzie tylko kwestią czasu, kiedy zacznie narzekać na ciebie. Od razu wyeliminuj takie osoby.

  • Chęć ciągłego rozwoju

    – potrzebujesz osób, które do czegoś dążą, są chłonni nowych doświadczeń. Pytaj, jakie kroki podejmuje do osiągnięcia swoich celów.

  • Uczciwość i dotrzymywanie słowa

    – nie możesz sobie pozwolić na pracowników, którzy zachowują się poprawnie tylko wtedy, gdy ich kontrolujesz. Nie potrzebujesz także osób, które obiecują coś zrobić na dziś, a robią to za dwa dni.

  • Własna motywacja

    – nie chcesz błagać pracowników, by robili konieczne minimum. Potrzebujesz osób, które same z siebie chcą robić więcej i rozwijać się.

  • Współpraca w zespole

    – sprawdź, czy osoba jest skupiona tylko na sobie, czy rozumie swoją rolę w grupie.

  • Umiejętności komunikacyjne

    – czy kandydat ma coś takiego w sobie, że chce się go słuchać? A także czy potrafi słuchać?

  • Radzenie sobie z konfliktami

    – zależy ci, by wyeliminować osoby, które łatwo wchodzą w konflikty, oraz nie potrafią pozytywnie rozwiązywać trudnych sytuacji. Jeżeli atmosfera między pracownikami będzie negatywna, klient zapewne to wyczuje. Nie będzie umiał tego nazwać, jednak zmaleje jego chęć do ponownego skorzystania z twoich usług.

  • Entuzjazm

    – klienci lubią osoby, które ekscytują się swoją pracą, uśmiechają się. Nie można udawać, po prostu trzeba kochać swoją pracą.

  • Otwartość na zmianę

    – potrzebujesz osób, które szybko przystosują się do zmian. Sprawdź, czy dana osoba rozumie, że zmiana i doskonalenie siebie i usług jest konieczna do przetrwania biznesu.

Krok 4: Sprawdzenie referencji

Zadzwoń do przeszłych pracodawców i zadaj im tylko jedno pytanie: „czy ponownie zatrudniliby daną osobę?”

Krok 5: Sprawdzenie umiejętności praktycznych

Po pozytywnym przejściu pozostałych etapów, zaproś kandydata do wykazania się swoimi umiejętnościami profesjonalnymi. Zwracaj uwagę nie tylko na fachowość wykonywanych zabiegów, lecz także na sposób nawiązywania kontaktu z klientem oraz polecanie innych zabiegów i produktów do pielęgnacji domowej.

W całym procesie rekrutacji trzeba też ufać własnej intuicji. Jeżeli coś wyda się dziwne i zastanawiające, postaraj się unikać takich kandydatów. Nie licz na to, że pracownik może się nauczyć otwartości, przyjaznej aparycji i entuzjazmu, gdy wypowiada się o swojej profesji. Im lepiej przygotujesz cały system tym łatwiej będzie ci zarządzać całym zespołem.

Marta Fiłoń

 

[/fusion_text][fusion_text]

Foto: Designed by Pressfoto / Freepik

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]