Nie warto skupiać się na tym, co się nie udało. Spójrz realnie na minione wydarzenia i wyciągaj wnioski. Określ, co mógłbyś zrobić lepiej, by w nadchodzącym roku wszystko ułożyło się po twojej myśli.
[/fusion_title][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”3_4″ spacing=” ” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”0px 50 0px 50″ margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” top_margin=”20″ bottom_margin=”20″ alignment=”center” /][fusion_text]Aby twoje podsumowanie było jak najbardziej efektywne, przy każdym z punktów napisz dokładnie –co zrobiłeś, a obok – co mogłeś zrobić lepiej lub czego nie zrobiłeś.
PYTANIE |
WYKONANIE W POPRZEDNIM ROKU/OKRESIE |
CZEGO ZABRAKŁO? CO MOGŁEM ZROBIĆ LEPIEJ |
1. Co się zmieniło w postawie/zaangażowaniu twoich pracowników w wykonywanie obowiązków? Czy angażowałeś ich w dodatkowe zajęcia? Kto i w czym najlepiej się sprawdził? |
||
2. Co się zmieniło w twoim sposobie zarządzania pracownikami? Ustaliłeś cykliczne spotkania? Czy wcześniej dokładnie je planowałeś? Jaki był efekt? |
||
3. Jakie organizowałeś szkolenia dla swoich pracowników? Czy ustaliłeś punkty kontrolne, by sprawdzić, czy zdobyta wiedza jest wykorzystywana w praktyce? |
||
4. Czy wykorzystałeś wszystkie oficjalne okazje do przyciągnięcia nowych klientów? Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki itd. | ||
5. Czy różnicowałeś sposoby pozyskiwania nowych klientów? Jakie to były rodzaje? |
||
6. Które z nich najbardziej zadziałały? Przyciągnęły najwięcej klientów? |
||
7. Po jakich promocjach masz obecnie najwięcej stałych klientów? Jak dbasz o to, by wracali i polecali innym twoje usługi? |
||
8. Jakie kosmetyki domowe cieszą się największą popularnością wśród twoich klientów? Jakich sposobów prezentacji używasz, by zachęcić klientów do ich zakupu? Co wprowadziłeś nowego? |
||
9. Czy zbudowałeś bazę danych kontaktowych do twoich klientów (mail, telefon)? Jak wykorzystałeś to w praktyce? | ||
10. Czy sprawdzasz poziom zadowolenia twoich klientów – np. poprzez ankiety? Jaki jest ich wynik? Jakie decyzje podjąłeś na ich podstawie? |
Już wiesz, na czym skupić się w Nowym Roku? Wkrótce otrzymasz ode mnie system EFEKT, który jeszcze bardziej ułatwi ci planowanie kolejnych etapów i, mam nadzieję, przełomowego dla ciebie roku, obfitego w pozytywne wyniki.
Z najlepszymi życzeniami
Marta Fiłoń
[/fusion_text][fusion_text]