10 ważnych pytań, które powinien zadać sobie każdy manager na koniec roku

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_opacity=”0.5″ border_style=”solid”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”2_3″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_imageframe image_id=”12083″ style_type=”none” hover_type=”none” align=”none” lightbox=”no” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″]https://martafilon.pl/wp-content/uploads/2013/12/podsumowani.png[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”2_3″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_title hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” size=”3″ content_align=”left” style_type=”underline dotted”]

Nie warto skupiać się na tym, co się nie udało. Spójrz realnie na minione wydarzenia i wyciągaj wnioski. Określ, co mógłbyś zrobić lepiej, by w nadchodzącym roku wszystko ułożyło się po twojej myśli.

[/fusion_title][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”3_4″ spacing=” ” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”0px 50 0px 50″ margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” top_margin=”20″ bottom_margin=”20″ alignment=”center” /][fusion_text]

Aby twoje podsumowanie było jak najbardziej efektywne, przy każdym z punktów napisz dokładnie –co zrobiłeś, a obok – co mogłeś zrobić lepiej lub czego nie zrobiłeś.

PYTANIE

WYKONANIE W POPRZEDNIM ROKU/OKRESIE

CZEGO ZABRAKŁO?

CO MOGŁEM ZROBIĆ LEPIEJ

1. Co się zmieniło w postawie/zaangażowaniu twoich pracowników w wykonywanie obowiązków?
Czy angażowałeś ich w dodatkowe zajęcia? Kto i w czym najlepiej się sprawdził?
2. Co się zmieniło w twoim sposobie zarządzania pracownikami? Ustaliłeś cykliczne spotkania? Czy wcześniej dokładnie je planowałeś? Jaki był efekt?
3. Jakie organizowałeś szkolenia dla swoich pracowników? Czy ustaliłeś punkty kontrolne, by sprawdzić, czy zdobyta wiedza jest wykorzystywana w praktyce?
4. Czy wykorzystałeś wszystkie oficjalne okazje do przyciągnięcia nowych klientów? Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki itd.
5. Czy różnicowałeś sposoby pozyskiwania nowych klientów? Jakie to były rodzaje?
6. Które z nich najbardziej zadziałały? Przyciągnęły najwięcej klientów?
7. Po jakich promocjach masz obecnie najwięcej stałych klientów? Jak dbasz o to, by wracali i polecali innym twoje usługi?
8. Jakie kosmetyki domowe cieszą się największą popularnością wśród twoich klientów? Jakich sposobów prezentacji używasz, by zachęcić klientów do ich zakupu? Co wprowadziłeś nowego?
9. Czy zbudowałeś bazę danych kontaktowych do twoich klientów (mail, telefon)? Jak wykorzystałeś to w praktyce?
10. Czy sprawdzasz poziom zadowolenia twoich klientów – np. poprzez ankiety? Jaki jest ich wynik? Jakie decyzje podjąłeś na ich podstawie?

Już wiesz, na czym skupić się w Nowym Roku? Wkrótce otrzymasz ode mnie system EFEKT, który jeszcze bardziej ułatwi ci planowanie kolejnych etapów i, mam nadzieję, przełomowego dla ciebie roku, obfitego w pozytywne wyniki.

Z najlepszymi życzeniami

Marta Fiłoń

[/fusion_text][fusion_text]

Business photograph designed by Jcomp – Freepik.com

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]