Co chwyci? Co napisać, by było dużo komentarzy, dużo klientów? A jaki dać post? A reklamę na jakie zainteresowania ustawić? To wszystko ma znikome znaczenie, ponieważ o tym, czy da promocja "chwyci" decyduje to, czy klienci będą czekać na jej rozpoczęcie. Rzadko kiedy przypadkowo wyświetlone buty zachwycą cię tak, że od razu je kupisz. Co innego, gdy przez kolejne dni będą cię "śledzić" na Facebooku. Tak samo z biznesem beauty. To, co będzie w promocji przyciągającej do twojego salonu ma mniejsze znaczenie niż angażowanie klientów w oczekiwaniu na dzień super oferty.

Chcesz by Twoja promocja zadziałała? Działaj według zasady 3 kroków:

zapowiedź promocji – ogłoszenie promocji – przypomnienie o końcu promocji.

1. ZAPOWIEDŹ PROMOCJI

Każda promocja: na Dzień Kobiet czy inne święta wiąże się z

konkretnymi działaniami rozpoczętymi na 14 lub minimum 7 dni wcześniej.

Chodzi o to, by poinformować jak najwięcej osób o zbliżającej się okazji. Wykorzystaj różne kanały dotarcia do klientów: social media, sms, Messenger, salon, by zdobyć ich niezobowiązujące zaangażowanie.

 

1) Zapowiedź na FB lub pytanie, by zaangażować klientki

Zobacz przykład na walentynki.

Zastosowałam tu kilka ważnych strategii

– Prośba o komentarz,

czyli „niezobowiązujące „zaangażowanie klientek, a dzięki temu zdobycie komentarzy, które także zwiększa zasięgi organiczne posta. A, co także ważne, wpływa na lepsze postrzeganie salonu i zainteresowanie konkretnym postem, gdzie nagle jest dużo komentarzy.

Uwaga:

⚠️ nie zdradzaj jaka będzie zniżka. w przeciwnym przypadku klientka będzie myślała, że jak już skomentuje to będzie musiała kupić zabieg ze zniżką i dlatego nie będzie komentować, by na wszelki wypadek nie zobowiązać się do czegoś.

⚠️ daj do wyboru zabiegi trochę droższe i mniej popularne.

Nawet, gdy zabieg nie będzie w super promocji, to klientki się dowiedzą, że masz jeszcze coś innego pozna manicurem.

 

– Gdy jest podpięty BOT,

to pod komentarzem od razu pojawia się reakcja. To podwaja liczbę komentarzy, co dodatkowo wpływa na zwiększenie jego atrakcyjności.

 

– Za głosowanie przyznawana jest gwarantowana nagroda,

czyli kupon na inny zabieg. To można wykorzystać jako zachęta do skorzystania z innych zabiegów, np. depilacji laserowej lub modelowania sylwetki.

Zamiast promować zabieg za 150 PLN zamiast 200 PLN, lepiej dać bon 50 PLN w nagrodę za jakieś działanie (tu głosowanie), by później mieć pretekst do przypomnienia klientce o jego wykorzystaniu.

 

 

2) Plakat w salonie (też w witrynie) i zapisy na listę powiadomień

Do tego możesz wykorzystać kod qr, który będzie kierował wprost do postu konkursowego. Co ważne, każdą klientkę zachęcasz do zeskanowania kodu QR. Jeżeli to się nie uda, to zawsze możesz wysłać klientce smsa z linkiem do postu na FB.
*** Ciekawostka: zeskanuj powyższy kod i zobacz do czego prowadzi. Może jeszcze tego nie masz i Ci się przyda 🙂

3) Sms z linkiem do postu na FB

Koniecznie powiadom klientów ze swojej bazy. Napisz im nie-sprzedażowego smsa o poście konkursowym na FB z gwarantowanymi nagrodami. Umieść link bezpośrednio do posta.

4) Mail z informacją o zbliżającej się akcji promocyjnej.

Jeżeli gromadzisz adresy mailowe ze zgodą na kontakt w celach marketingowych, to koniecznie napisz maila do klientów zachęcając ich do skomentowania konkursowego posta.

2. OGŁOSZENIE AKCJI PROMOCYJNEJ

Kiedy nadejdzie właściwy dzień, ogłaszasz start promocji tymi samymi kanałami: sms, email, FB, IG, salon.

Przypomnij o rozpoczętej akcji promocyjnej wszystkim tym, którzy wcześniej zapisali się na powiadomienia i także osobom z bazy.

Możesz przywołać powód kontaktu, np. „ponieważ zapisała się pani na szybką listę powiadomień”…

 

3. OSTATNIE PRZYPOMNIENIE

Kiedy Twoja promocja jest dłuższa niż jeden dzień, to warto

przed jej końcem jeszcze raz się przypomnieć wszystkim osobom „wstępnie zainteresowanym.

Wiele osób decyduje się dopiero w ostatnim momencie, dlatego koniecznie wyślij do nich ostatniego smsa/wiadomość na Messenger.

 

Na koniec najważniejsze.

Akcje promocyjne często zaczynają działać za kolejnym razem.

Gdy raz pokażesz klientom, że jest jakaś super okazja, ale tylko danego dnia, to nawet jak teraz z niej nie skorzystają, to mogą być bardziej czujni następnym razem.

I dlatego kiedy będziesz robić koleją promocję zaczynającą się od „skomentuj post”, to możesz o tym powiadomić osoby, które brały udział w poprzedniej zabawie. Dzięki temu będą bardziej skłonni do głosowania pod postem, ponieważ już będą wiedzieli o co chodzi. A dzięki temu Twój post szybciej zbierze więcej aktywności, czyli jest szansa, że zyska większe darmowe zasięgi.

 

Twój schemat działania.

Zapamiętaj sekwencję i powielaj przy okazji różnych okazji.

Nie muszę ci przecież już mówić, że sama promocja to dziś o wiele za mało. Wygrywa ten, który zyska uwagę klientów na dłużej.

Krok 1: Zbieranie osób wstępnie zainteresowanych

Krok 2: Ogłoszenie promocji i powiadomienie o niej klientów

Krok 3: Ostatnie przypomnienie o kończącej się promocji

 

Pobierz ten artykuł i inne ebooki dla managera salonu beauty

Na ten temat był także live w ramach cotygodniowych PONIEDZIAŁKOWYCH INSPIRACJI na mojej grupie na FB <<TU>> /wybierz odcinek 205 z zakładki modułu/